About

create your own banner at mybannermaker.com!

Pages

Sunday, December 12, 2010

Pangkin Homemade

Rumah aku baru je selesai renovate buat kali kedua hehe alhamdulillah.... banyak lebihan-lebihan kayu beluti yang aku lihat cantik lagi dan mungkin boleh digunakan. Aku simpan untuk tempoh yang lama sebelum aku mendapat idea iaitu membuat 'PANGKIN'.

Dah lama aku idamkan pangkin ada dihalaman rumah, nak beli mahal... nak buat xde pengalaman.... so aku try google kot-kot ade design yang boleh aku tiru hehe....

Pada 09/10/2010 aku mulakan projek terhebat yang aku xpernah buat sebelum nih.... (sori xbanyak gambar sebab time tu bateri kong hehe...)


Nie sisa-sisa kayu yang juga tidak disia-siakan hehe.... aku buat pangkin nie amik masa separuh hari gak (xtermasuk cat....)


 Tu gergaji gerak sendiri.... tu yang cepat siap hehe (projek xsiap lagi, mop dah rasmi dulu)..... banyak gak keje nye buat pangkin nih.... tapi yang penting kaki pangkin kene sama tinggi, tidak goyah dan lantainya kene kemas.... mana kayu-kayu yang meleding (tidak lurus) tu aku pakukan je...


 Amacam... ok x.... nie aku x make-up lagi.... nanti aku gambar yang terkini... kat belakang tu anak aku yang turut membantu hehe... salam....

No comments:

Post a Comment